طعم خوش طرح نظام سلامت در ذائقه ملت/سلامت مردم دغدغه نمایندگان
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 42
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 42494
تعداد مطالب : 62
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 62
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 42
:: بازدید ماه : 249
:: بازدید سال : 612
:: بازدید کلی : 42494
نویسنده : سيد
چهار شنبه 16 مهر 1393

طرح نظام سلامت که از دولتی به دولت دیگر منتقل شده بود و حال با روی کار آمدن دولت یازدهم شکل اجرایی به خود گرفته است و رئیس سازمان تامین اجتماعی نیز تاکید دارد با اجرای طرح تحول سلامت در کشور بخش عظیمی از نیاز و دغدغه های مردم در خصوص تامین و پرداخت هزینه های درمانی بر طرف شده است.

حسن تامینی لیچائی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز بر این باور است در طرح مذکور درباره پزشک مقیم در بیمارستان‌ها اقداماتی انجام گرفته است به ویژه پزشکان متخصصی که فارغ‌التحصیل شده و بعد از جذب آنها در محیط کار، مشخص گردیده که این افراد چند سال نباید در بخش خصوصی فعالیت کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، می‌افزاید: زمانی که پزشک به بیمارستان می‌آمد در اغلب موارد رزیدینت، انترن یا حتی دانشجویان رشته پزشکی بیمار را مورد معاینه قرار می‌دادند و در این شرایط امکان تشخیص دقیق وجود نداشت اما با توجه به اجرای طرح نظام سلامت به این مراکز اعلام شده تا پزشک متخصص مقیم را حتما در مراکز خود داشته باشند تا بیماران از سردرگمی درآیند.

البته مراد هاشم‌زهی از نگاه دیگری به مقوله حضور پزشکان مقیم در بیمارستان‌ها می پردازد و معتقد است: این اقدام شامل بیمارستان‌های 32 یا 64 تخت‌خوابی نمی‌شود و لذا همین مساله باعث به درخواست‌های عمومی در شهرستان‌ها پاسخ نمی‌دهد و این مهم نارضایتی را در برخی شهرستان‌ها ایجاد کرده است.

گفتنی است بعد از اجرای طرح نظام سلامت یکی از اصلی‌ترین منابعی که می‌توان میزان مثبت بودن اجرای آن را ارزیابی کرد میزان رضایتمندی قشر درگیر با حوزه سلامت است؛ دراین‌باره عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی معتقد است: مردم اثرات مثبت طرح تحول نظام سلامت را به خوبی احساس کردند؛ در واقع هدف از اجرای این طرح کاهش هزینه‌های مردم بود به گونه‌ای که با حمایت رئیس جمهور قرار شد تا هزینه‌های مردم به کمتر از 10درصد برسد که همین امر موجی ازرضایتمندی را در مردم ایجاد کرد.

همچنین طرح ماندگاری پزشکان و ارائه تسهیلات به آنها دستاورد دیگری از طرح تحول سلامت به شمار می‌رفت به گونه‌ای که با ارائه خدمات به پزشکان تلاش برای ماندگاری آنها در مناطق محروم نیز افزایش یافت؛ منوچهری عضو دیگر کمیسیون بهداشت براین باور است: قبل از اجرای این طرح پزشکان تسهیلات خوبی دریافت نمی‌کردند و لذا کمتر می‌توانستند در مناطق محروم دوام آورند اما اکنون شرایط برای حضور پزشکان بهتر شده است.

وی درعین حال می‌گوید: اگر سهمیه پزشکی در مناطق محروم برای دانشجویان این رشته نیز افزایش یابد هر دانشجویی در همان منطقه بعد از اتمام دوره تحصیلش، به ارایه خدمت می‌پردازد.

از سویی دیگر زهره طبیب‌زاده نوری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با یادآوری اجرای طرح تحول سلامت از سوی وزارت بهداشت دولت یازدهم، گفت:  این طرح بسیار خوب و مثبتی است از جهت اینکه وزیر بهداشت و درمان توانسته اراده سال‌ها در محاق مانده و اجرا نشده وزارت بهداشت را در کم کردن دغدغه‌های بهداشتی و درمانی مردم در بیمارستان‌ها محقق کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، روحانی رییس جمهور کشورمان همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت کشور، هدف دولت را از اجرای این طرح کاهش هزینه های مردم در این بخش عنوان کرد و اعلام کرد در تلاش هستیم تا مردم این مهم را به خوبی درک کرده تا با احساس کرامت بیشتر شاهد تحولات در بخش خدمات باشند.

بر این اساس نوربخش رئیس رئیس سازمان تامین اجتماعی، در گفت وگو با خانه ملت، می‌گوید: با اجرای طرح تحول سلامت در کشور بخش عظیمی از نیاز و دغدغه های مردم در خصوص تامین و پرداخت هزینه های درمانی بر طرف شده است.

وی بر این باور است: این طرح در واقع می‌تواند با توجه به اینکه هزینه پرداخت از جیب مردم را کاهش می دهد به بخشی از مطالبه تاریخی مقام معظم رهبری تحقق ببخشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ شواهد نشان داده طرح نظام سلامت از زمان اجرا تاکنون،‌ توانسته تاحدودی باعث رضاتمندی بیماران، پزشکان و پرسنل مراکز دولتی شود اما بدون‌شک تداوم چنین رضایتمندی نیازمند کمک برخی دستگاه‌های اجرایی است؛ از سویی دیگر به نظر می‌رسد باتوجه به همت وتلاشی که از وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی مشاهده می‌شود امید است این طرح به هدف اصلی خود که همان ارایه بهتر خدمات به بیماران است به درستی دست یابد./

پایان پیام




:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شریف شهرستانهای سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی-تلفن تماس09158638574
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفترارتباطات مردمي نماينده مردم شريف سربيشه ونهبندان در مجلس و آدرس daftarenamayanda.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.